Varför får jag felmeddelande om felaktigt personnummer eller lösenord?

Fråga

Jag försöker logga in med personnummer och lösenord men får ett meddelande om felaktigt personnummer eller lösenord. Vad kan vara fel? 

Svar

Det kan bero på flera saker. Här får du några tips som du kan testa.

  • Kontrollera att du inte har aktiverat knappen Caps Lock på ditt tangentbord. 1177 Vårdguiden gör skillnad på stora och små bokstäver.
  • Kontrollera att knappen Num Lock är aktiverad om du har ett tangentbord med en separat del för siffor.
  • Kontrollera att ditt lösenordsbrev från 1177 Vårdguiden är det aktuella och att du inte har fått ett nytt lösenordsbrev vid ett senare tillfälle. Du som har flera lösenordsbrev kan jämföra datumen som står längst ner i brevet. Du kan också ha bytt lösenord efter att du har fått brevet.
  • Beställ ett nytt lösenord om du har glömt vilket lösenord du hade.

Om du har angett fel lösenord fem gånger har inloggningen låst sig. Då måste du vänta 30 minuter innan du kan försöka igen. Du som har en e-legitimation kan logga in med den. Det går att logga in med e-legitimation även om inloggningen har låst sig.

Kontakta supporten om inget av förslagen ovan hjälper eller om du vet att du har rätt lösenord men det ändå inte går att logga in. Du kan kontakta supporten genom att fylla i det här formuläret eller genom att ringa telefonnummer 0770-72 00 00. Du kan ringa alla dagar från klockan 6 till 22.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Allt innehåll är granskat och godkänt av 1177 Vårdguidens redaktion.
1177 Vårdguiden svarar för innehållet med undantag för eventuella fel som uppstått i samband med överföringen till Vårdpassagen.se

Synpunkter på innehållet? Kontakta redaktionen


Fakta och råd från 1177 Vårdguiden